ایکروقتی 19 ساله بود در فینال لیگ قهرمانان اروپا هشتمین قهرمانی اروپایی رئال را کسب کرد ودر کسب نهمین قهرمانی اروپایی تیمش که در کنار زیدان ستاره های تیمشان بودند،نقش پررنگی داشت

  ایکر کاسیاس چهارشنبه شب به درون دروازه رئال مادرید بازخواهد گشت و در بازی تیمش در دور دوم رقابت های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در مقابل اف.سی کپنهاگن از دروازه تیمش دفاع خواهد کرد.

او در این بازی صد و سی و یکمین حضورش در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه خواهد نمود و با رکورد کلارنس سیدورف در اروپا برابری خواهد کرد و به دنبال آن خواهد بود تا خودش را به رکورد بازیکنانی چون چابی ارناندس با 133 حضور در لیگ قهرمانان اروپا و مالدینی با 140 ،گیگز و رائول با 144 حضور در بازیهای اروپایی نزدیک تر کند

ایکر کاسیاس که دردربی شنبه شب شهر مادرید بازی را از روی نیمکت تماشا می کرد، حالا این فرصت را خواهد داشت تا در یک بازی اروپایی از دروازه تیمش دفاع کند. جالب اینجا بود که در چهارده سال اخیر با حضور کاسیاس در درون دروازه رئال، هیچ وقت اتلتیکو موفق به غلبه بررئال نشده بود ولی در بازی شنبه شب باحضور لوپس در درون دروازه، اوضاع به نحو دیگری رقم خورد.

کاسیاس در رقابت های اروپایی همواره مهره قابل اعتماد تیمش بوده و همواره نمایش های خوبی را به اجرا گذاشته.او وقتی 19 ساله بود در فینال لیگ قهرمانان اروپا در پاریس هشتمین قهرمانی اروپایی رئال را کسب کرد و در کسب نهمین قهرمانی اروپایی تیمش که در کنار زیدان ستاره های تیمشان در گلاسکو بودند نیز نقش پررنگی داشت

حالا 260 روز است که کاسیاس در دیداری رسمی در برنابئو در درون دروازه قرار نگرفته وروز چهارشنبه او روند این روزهای تلخ را متوقف خواهد نمود.آخرین باری که او در یک دیدار رسمی در برنابئو به میدان رفته بود در بازی با والنسیا در جام حذفی بود که با نمایش خوبش مانع از باز شدن دروازه رئال شد تا تیمش 0- 2 در آن بازی به پیروزی برسد. بعد از آن تنها او یک بار در مقابل هواداران مادریدی در درون دروازه قرار گرفت که آن هم در نیمه اول جام برنابئو مقابل السد قطر بود.

حریف رئال در روز چهارشنبه از نظر آماری خیلی ضعیف تر از تیم کهکشانی است و همین موضوع به کارلو آنچلوتی اجازه خواهد داد تا با دست بازتری تغییراتی را درترکیب تیمش اعمال کند. واران احتمالا درترکیب اصلی قرار خواهد گرفت و په په که درتمامی بازیهای تیمش دراین فصل به میدان رفته بود، فرصت استراحت خواهد یافت.واران که پنج ماه پیش مصدوم شده بود حالا به روزهای اوج بازگشته و او نیز می تواند در ترکیب اصلی تیمش قرار بگیرد.

قبل از آغاز رقابت های این فصل لیگ قهرمانان اروپا کارلو آنچلوتی اعلام کرد که کاسیاس دروازه بان تیمش دربازیهای اروپایی خواهد بود و او دربازی با گالاتاسرای در درون دروازه تیم مادریدی قرار گرفت ولی مصدومیتی که در دقایق ابتدایی بازی در پی برخورد میان کاسیاس و سرخیو راموس گریبانگیر او شد، باعث شد تا او در آن بازی نیز به نیمکت بازگشته و دیگو لوپس از سنگر تیم مادریدی محافظت کند.کاسیاس حالا انگیزه های زیادی دارد تا در بازی روز چهارشنبه بعد از مدتها طعم شیرین حضور درترکیب اصلی رئال را بچشد.