رئال مادرید باز هم در دربی شکست خورد. بعضی از طرفداران حتی نام ژوزه مورینیو را صدا زدند و برخی دیگر هم تیم را هو کردند.

 ماه عسل کارلو آنچلوتی به پایان رسید. مربی ایتالیایی اولین شکستش در رئال مادرید را تجربه کرد. این باخت بسیار شبیه به آخرین شکست ژوزه مورینیو با رئال مادرید بود: در خانه، مقابل اتلتیکو مادرید!

صدای هو کردن هواداران در برنابئو بی‌تردید در گوش او همچنان زنگ می‌زند. آنچلوتی پس از مسابقه گفت که مادرید هنوز استراتژی روشنی ندارد. مربی ایتالیایی می‌خواست سبک بازی رئال را از فوتبال مبتنی بر ضدحمله به فلسفه بردبارانه‌تر، مالکانه‌تر و دارای پاس بیشتر ببرد. اما این در حال حاضر جواب نمی‌دهد.

مادرید مورینیو شاید بدوی بود و بی‌تردید تک‌بعدی. اما اگر راه می‌افتاد ویرانگر بود و بی‌نهایت کارآمد. او دست کم یک برنامه داشت. اما در حال حاضر سخت بتوان گفت تیم آنچلوتی چگونه بازی می‌کند.

البته طرفداران مادرید و مورینیو دلشان برای هم تنگ نمی‌شود. مو در تابستان طبق انتظارات از رئال جدا شد. با این حال گروهی از طرفداران بودند که شنبه‌شب خارج از ورزشگاه نام مورینیو را فریاد زدند.

چند ساعت قبل‌تر اما مربی چلسی مورد تمسخر طرفداران تاتنهام قرار گرفته بود. آنها می‌خواندند: «تو دیگر خاص نیستی!»

بی‌تردید این حمایت‌ها برای مربی پرتغالی غیرمنتظره بوده است. اما رئال او هرچه بود هرگز مانند تیم آنچلوتی در روز شنبه بی‌مایه نبود. رئال با او حتی در شکست در فینال جام حذفی هم تیم برتر میدان بود و دو بار تیر دروازه حریف را به لرزه درآورد. آنها باید پیروز آن دیدار می‌شدند. اما مادرید دیشب اصلا انگار در جریان بازی نبود. خط میانی آنها تحت تاثیر حریف بود، کریستیانو رونالدو تک افتاده بود و دفاع هم که فاجعه‌بار بود.

آنچلوتی پس از دیدار گفت: «ما باید ایده روشن‌تری از شیوه بازی داشته باشیم. مشکل ما سیستم نیست. مشکل سرعت بازی ماست. ما باید تحرک بهتری بیابیم.»

از این نظر کریم بنزما بسیار ضعیف بود. آنچلوتی هم در میان حیرت تماشاگران ایسکو را بیرون آورد اما گذاشت که مهاجم گل‌نزن فرانسوی 90 دقیقه در میدان بماند. این تصمیم با هو و سوت فراوانی همراه شد. کسی که به زمین آمد، یعنی آلوارو موراتا، در همان 18 دقیقه حضورش در میدان با اراده، شور و شوق بالاتری نسبت به مهاجم فرانسوی بازی کرد.

دیه‌گو کاستا هم در تیم حریف با تمام وجود جنگید و تنها گل بازی را هم زد. این نمایش او مایه شرمساری مهاجمی مانند بنزما است.

این بازیکن برزیلی با هیجان فراوانی بازی کرد و البته اغلب هم عصبی بود. او می‌توانست به دلیل اعتراض شدید به داور مسابقه پس از دریافت کارت زرد اخراج شود. اما هم‌تیمی‌ها او را از داور دور کردند تا او کارت زرد دوم را نگیرد.

این دیه‌گو کاستا است. طرفداران مادرید عاشق این هستند که چنین بازیکن متعصبی در تیمشان حضور داشته باشد. کاستا هشتمین گل فصل را زد و در کنار لیونل مسی در نبرد برای فتح عنوان پیچیچی قرار گرفت.

اتلتیکو اما تیمی بدون ستاره است. هر بازیکنی تلاش می‌کند به قدرت و توان کل تیم بیفزاید. آنها اکنون به هفتمین برد در هفتمین هفته لالیگا رسیده‌اند. کوکه، داوید ویا، دیه‌گو گودین، گابی، خوان‌فران،  فیلیپه لوییس – اتلتیکو در سراسر میدان چنین قهرمانانی دارد.

سیمئونه پس از دیدار گفت: «بازیکنان سخت جنگیدند. از نفر اول تا نفر هجدهم (لیست بازیکنان) می‌دانستیم که تنها یک گزینه داریم: این که بازی را ببریم. قدرت اقتصادی بارسلونا و رئال برتر از دیگران است. اما ما هم سلاح‌های خود را داریم و تلاش می‌کنیم که در هر مسابقه تا پای جان بجنگیم.»

اتلتیکو کنار بارسا در صدر جدول قرار گرفته. آنها را باید دیگر مدعیانی جدی برای قهرمانی دانست. تیم سیمئونه در دو بازی در سوپرجام اسپانیا از بارسا تیمی معمولی ساخت و اکنون رقیب همشهری را در دو بازی پیاپی شکست داده. این در حالی است که آنها از سال 1999 تا همین اواخر نتوانسته بودند رئال را ببرند.

مادرید می‌تواند از بازی محکم اتلتیکو بسیار درس بیاموزد. آنچلوتی نیاز به برنامه‌ای مناسب دارد. این که آنها از سبک بازی مبتنی بر ضدحمله به سمت فلسفه تکنیکی‌تر و مالکانه‌تر بیایند روی کاغذ گامی به جلو است. اما در حال حاضر این تیم هیچ کدام از این دو فلسفه را ندارد. تماشاگران اولین احساسات خود را بروز دادند. آنچلوتی هشدار را گرفته است.